hoofdkantoor veiligheidsregio ijsselland

Adviseur AO/IC (administratieve organisatie en interne controle – 36 uur)

Ben jij secuur, proactief en wil jij altijd weten hoe, wat en waar? Sta je in verbinding en maak je prettig contact met jouw stakeholders in de organisatie. Dan kun jij bijdragen aan de doorontwikkeling van deze functie!

Wij zijn Veiligheidsregio IJsselland. Onze organisatie bestaat uit de brandweer, crisisbeheersing en rampenbestrijding en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio (GHOR).

We voorkomen en beperken risico’s waar het kan en we bestrijden incidenten waar het moet. Dat kunnen we niet alleen. We doen dit samen met hulpdiensten, elf gemeenten en crisispartners. We bundelen onze krachten op het gebied van brandweerzorg, crisisbeheersing en rampenbestrijding en geneeskundige hulp bij ongevallen en rampen. We hebben op die manier alle experts in huis op het gebied van fysieke veiligheid. Het team financiën is onderdeel van de eenheid bedrijfsvoering van Veiligheidsregio IJsselland en verzorgt ook de financiële ondersteuning van GGD IJsselland. Het team bestaat uit medewerkers financiële administratie, financieel adviseurs en de functioneel beheerder van de financiële module. Zij werken continu aan doorontwikkeling en verbetering van de dienstverlening voor de veiligheidsregio en de GGD.

Wat ga je doen?

Als adviseur ao/ic (administratieve organisatie en interne controle) heb jij een brede functie met zowel beleidsmatige als beheersmatige taken. Dit heb je zowel voor de veiligheidsregio als voor de GGD en daarmee dus een zeer centrale positie in de organisatie!

Jouw werkveld speelt zich af rondom de administratieve organisatie, interne controle, externe verslaggeving en het liquiditeitsbeheer.

Je werkzaamheden bestaan verder uit:

  • het adviseren over de inrichting van de administratieve organisatie;
  • het beschrijven van administratieve procedures;
  • het opstellen en actueel houden van het interne controleplan;
  • het uitvoeren van interne controles;
  • het coördineren van het jaarrekeningproces en het opstellen van jaarrekeningdossiers.

Daarnaast verzorg je ook het betalingsverkeer en stel je liquiditeitsprognoses op. Het accent ligt het eerste jaar vooral op het opzetten en uitvoeren van de interne controles, omdat vanaf 2022 het bestuur en niet de accountant de rechtmatigheidsverklaring gaat afgeven bij de jaarrekening.

Wat bieden wij?

Veiligheidsregio IJsselland is een veelzijdige organisatie die zich kenmerkt door een informele en open sfeer gericht op samenwerken. Wij bieden prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, sportfaciliteiten, ruimte en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en work- life balance door middel van programma’s op het gebied van vitaliteit en gezondheid, betaald ouderschapsverlof, bestedingsruimte in verlof en toelagen op basis van een individueel keuzebudget.

Wat vragen wij?

Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-niveau, richting bedrijfseconomie of accountancy. Je bent analytisch sterk en kunt zowel mondeling als schriftelijk goed over je bevindingen communiceren. Je hebt ervaring met AO, interne controles en jaarrekening werkzaamheden. Je werkt zelfstandig en gestructureerd. Je weet hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden. Je hebt een proactieve houding en levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van de functie. Je kunt je collega’s enthousiasmeren tot het aanleveren van de benodigde informatie.

Is je interesse gewekt?

Durf jij deze uitdaging aan? Neem dan contact op met Arnold Bouman van STORM in Recruitment; Arnold@storminrecruitment.nl. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact met STORM opnemen via telefoonnummer 038 – 22 22 015. Arnold is te bereiken op 06 4890 3755.




Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00