Overzicht van Mijn MedBIS

Al 20 aanmeldingen op het online portaal van Mediq

Inmiddels hebben al twintig zorginstellingen in onze regio een account aangemaakt voor het online portaal Mijn MedBIS van Mediq.

Via het portal kunnen zorginstellingen persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) bestellen. Dit is de nieuwe landelijke aanpak die is vastgesteld door het kabinet. Per organisatie kan er één hoofdgebruiker zijn en leveringen PBM worden bij één afleveradres per organisatie bezorgd.

Meld je snel aan!

Via het online portaal ‘Mijn MedBIS’ kun je een account aanvragen. Doe dit zo snel mogelijk, want het kan uiterlijk 48 uur duren voordat je account bevestigd is. Vervolgens kun je gelijk starten met je aanvraag van persoonlijke beschermingsmiddelen. Neem voor vragen contact op met het klantensupportteam via 088-8889404.

Regionaal depot voor noodgevallen

Voor noodgevallen beschikt het regionale depot van Oost 3 over een voorraad van persoonlijke beschermingsmiddelen. Een noodlevering persoonlijke beschermingsmiddelen kun je aanvragen via het callcenter via 088 – 1197370. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een weekvoorraad.

Hoe werkt het portaal MedBIS?

  1. Doe een aanvraag PBM in het portaal
  2. Mediq beoordeelt je aanvraag op basis van de voorraad in het landelijke depot. Als je een aanvraag voor 10:00 uur hebt geplaatst, kun je dezelfde dag vanaf 15:00 uur in het portaal zien hoeveel PBM je ontvangt.
  3. De volgende werkdag voor 17:00 uur wordt je bestelling geleverd. Op feestdagen en in weekenden worden aanvragen niet geleverd.
  4. Na de levering ontvang je een factuur van het ministerie van VWS. Dit gebeurt op basis van de landelijke prijsstelling dit te vinden is in het portaal.

Meer vragen? Bel het klantsupportteam via 088-8889404.

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00