Het algemene telefoonnummer is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 08:30 tot 15:30 uur.
Telefoon: 088 – 119 70 00
E-mail: info@vrijsselland.nl
Heb je een vraag of een informatieverzoek, mail of bel dan naar bovenstaande gegevens. Een groot gedeelte openbare bestuurlijke documenten is te vinden op de pagina’s Documenten en Vergaderingen op onze website. Daarnaast publiceren we documenten via overheid.nl. Als je informatie of documenten wil opvragen die Veiligheidsregio IJsselland (nog) niet openbaar heeft gemaakt, dan kun je hiervoor een Woo-verzoek indienen.
Het algemene telefoonnummer is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 08:30 tot 15:30 uur.
Telefoon: 088 – 119 70 00
E-mail: brandweer@vrijsselland.nl
Heb je geen spoedsituatie, maar toch de brandweer ter plaatse nodig? Bel dan 0900-0904 (belkosten). Is er wel spoed of een levensbedreigende situatie? Bel dan altijd 112. Vragen over (brand)veiligheid in en om huis kun je ook via WhatsApp stellen via 06-25145093
Het GHOR-bureau is telefonisch bereikbaar via het algemene nummer van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 08:30 tot 15:30 uur. Heb je een vraag over een specifiek thema? Klik dan hier voor meer informatie en contactgegevens van alle medewerkers van het GHOR-bureau.
Telefoon: 088 – 119 70 00
E-mail: ghor-bureau@vrijsselland.nl
Hoofdlocatie Zwolle |
Marsweg 39, 8013 PE Zwolle |
Locatie Deventer | Schonenvaardersstraat 5, 7418 CC Deventer |
Locatie Hardenberg | Europaweg 10, 7771 BG Hardenberg |
Locatie Kampen | Jan Ligthartstraat 9, 8265 CJ Kampen |
Veiligheidsregio werkt samen met de gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Ommen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en Zwolle.
Meldkamer Oost Nederland (MON) is de meldkamer voor politie, brandweer en ambulance in de Veiligheidsregio’s IJsselland en Noord- en Oost- Gelderland.
Spoed: 112
Geen spoed, wel brandweer ter plaatse: 0900-0904 (belkosten)
Algemeen, geen spoed: 0900 – 8844 (belkosten)
Wat kan ik doen als ik alarmnummer 112 niet kan bereiken?
Het alarmnummer 112 is in principe altijd bereikbaar. Maar het is niet uit te sluiten dat je 112 soms even niet kunt bereiken. Lees op de site van de Rijksoverheid wat je kunt doen.
112NL app
Mensen die niet goed kunnen horen en/of spreken, kunnen via een app de meldkamer bereiken. Ook voor mensen die de Nederlandse of Engelse taal niet beheersen is de app geschikt.
Meer informatie vind je in deze flyer.
Hoe kan ik alarmnummer 112 bereiken als ik doof of slechthorend ben?
Ben je doof of slechthorend? Dan kun je met de Tolkcontact-app op je smartphone, tablet of computer een noodoproep doen bij alarmnummer 112. Hiermee kun je direct communiceren via tekst, zonder tussenkomst van een tolk. Om gebruik te kunnen maken van de alarmlijn hoef je geen aparte aanvraag te doen. De mogelijkheid om direct 112 te bellen is ingebouwd in de Tolkcontact-app.
Het gebruik van de Tolkcontact-app
In de Tolkcontact-app vind je de knop Alarmnummer 112. Hiermee kun je naar de het alarmnummer bellen. Dit is een rechtstreekse verbinding, zonder bemiddeling. Je bent dan direct verbonden met een medewerker van de alarmcentrale en communiceert via tekst. Je kunt zelf spreken of typen (let op: geen beeld!). De 112-centralist antwoordt altijd door te typen. De centralist blijft met je aan de lijn en regelt in overleg met de meldkamer in de regio dat de hulpdiensten naar de juiste plek worden gestuurd.
Apeldoorn | Europaweg 79, 7336 AK |
Media met vragen over incidenten kunnen 24/7 contact opnemen met een van onze woordvoerders via ons telefoonnummer. Tijdens incidenten vanaf de classificering ‘groot’ plaatsen wij altijd informatie op ons Twitteraccount @VRIJsselland.
Vragen die niet direct gekoppeld zijn aan actuele incidenten kunnen per e-mail gesteld worden of tijdens kantoortijden telefonisch aan onze woordvoerders.
Telefoon: 088 443 07 40
E-mail: communicatie@vrijsselland.nl
Een groot gedeelte openbare bestuurlijke documenten is te vinden op de pagina’s Documenten en Vergaderingen op onze website. Daarnaast publiceren we documenten via overheid.nl. Als je informatie of documenten wil opvragen die Veiligheidsregio IJsselland (nog) niet openbaar heeft gemaakt, dan kun je hiervoor een Woo-verzoek indienen.
U kunt deze foto’s gebruiken voor vermelding bij nieuws-items.
Heb je een vraag of een informatieverzoek, mail of bel dan naar bovenstaande gegevens. Een groot gedeelte openbare bestuurlijke documenten is te vinden op de pagina’s Documenten en Vergaderingen op onze website. Daarnaast publiceren we documenten via overheid.nl. Als je informatie of documenten wil opvragen die Veiligheidsregio IJsselland (nog) niet openbaar heeft gemaakt, dan kun je hiervoor een Woo-verzoek indienen.
Medewerkers van Veiligheidsregio IJsselland werken dag en nacht om risico’s te voorkomen en beperken waar het kan en incidenten te bestrijden waar het moet. Maar soms verloopt iets niet zoals je het verwacht en ontstaat er onvrede. Ben je niet tevreden over onze dienstverlening en wil je een klacht of signaal indienen, vul dan onderstaand formulier in. Wij doen ons best om een goede oplossing te bieden en bekijken gelijk of we jouw klacht kunnen benutten ter verbetering van onze kwaliteit en dienstverlening.
Uiteraard horen wij het ook graag als je tevreden bent over onze dienstverlening, een compliment indienen kan ook.
Binnen 14 werkdagen nemen wij contact met u op om het vervolg te bespreken. In dit gesprek vertellen wij u wie uw klacht behandelt. Download onze klachtenregeling voor meer informatie.