banner alleen samen krijgen we corona onder controle

Aangepaste tijden callcenter voor de zorg

In plaats 24 uur per dag, zeven dagen per week, kunnen zorginstellingen vanaf vandaag tussen 08.30 en 17:00 uur op werkdagen bij het callcenter terecht met hun vragen over persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM).

Het callcenter is bereikbaar via 088 – 119 73 70. De bereikbaarheid van het callcenter wordt aangepast, omdat het aantal vragen van zorginstellingen afneemt. Dit komt doordat de landelijke werkwijze voor het verspreiden van PBM is aangepast. Zorginstellingen kunnen nu zelf beschermingsmiddelen kunnen bestellen vanuit het landelijke depot via Mijn MedBIS. Daarnaast is ook het aantal vragen over het gebruik en hergebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen afgenomen.

Altijd bereikbaar voor noodgevallen

Hoewel het callcenter alleen van 08:30 tot 17:00 uur bereikbaar is, blijft de GHOR bereikbaar voor noodgevallen via de AC-GZ (algemeen commandant geneeskundige zorg). Neem alleen contact met AC-GZ op als het callcenter niet bereikbaar is (in het weekend of na 17:00 uur) en wanneer er sprake is van een noodgeval (bijvoorbeeld een acuut tekort aan persoonlijke beschermingsmiddelen). Daarnaast blijft het regionale depot ook nog per e-mail bereikbaar via pbmijsselland@vrijsselland.nl.  

Over het callcenter

Het callcenter is inmiddels al 8 weken operationeel. Zorginstellingen kunnen bellen als ze nauwelijks persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) op voorraad hebben en toch geconfronteerd zijn met covid-patiënten in hun organisatie. Veel zorginstellingen weten het callcenter te vinden; er is in totaal al ruim 1300 keer gebeld. 

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00