ICE-contact

Met een ICE-contact (In Case of Emergency) kunnen hulpdiensten jouw naasten gemakkelijk bereiken als je betrokken raakt bij een ongeval of andere noodsituatie.

Is jouw telefoon vergrendeld met een code of patroon? Dan kunnen hulpdiensten niet bij jouw contacten komen als je betrokken raakt bij een ongeval of andere noodsituatie. Door op je telefoon een ICE-contact aan te maken, hoeft je telefoon niet ontgrendeld te worden. Hulpdiensten kunnen dan gemakkelijk via het knopje Noodoproep jouw naaste bereiken. Je bepaalt dus zelf wie jouw ‘in case of emergency’-contact is. Dit kan bijvoorbeeld jouw partner, huisgenoot of een familielid zijn.

Een ICE-contact instellen doe je zo:

ICE nummer instellen bij Android

  • Ga naar contacten;
  • Ga naar groepen;
  • Ga naar: ICE contact bij nood;
  • Klik op de button om contact toe te voegen;
  • Klik op contact noodgevallen en selecteer een contactpersoon;
  • Sla je aanpassingen op.

ICE nummer instellen bij iOS

  • Open de applicatie Gezondheid;
  • Onderin vind je vier tabbladen. Ga naar het tabblad ‘Medische ID’;
  • Maak een medische ID aan. Hier vul je zaken in als medische aandoeningen, allergieën en reacties, medicijngebruik, bloedgroep en aantekeningen. Als je verder naar beneden scrolt, dan vind je de optie ‘Voeg contactpersoon toe’. Selecteer hier je noodcontact;
  • Let op: zorg dat helemaal bovenin de optie ‘Toon bij vergrendeling’ is ingeschakeld;
  • Als je klaar bent met het invoeren van je gegevens, druk je op Gereed (rechts bovenin).

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00