hoofdkantoor veiligheidsregio ijsselland

Kwartiermaker informatiemanagement

Ben jij die strategisch denker die de vertaling kan maken naar de dagelijkse praktijk? Een echte verbinder en tegelijkertijd een stevige sparringpartner voor medewerkers en management? Houd jij koers in een hectische omgeving? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe kwartiermaker informatiemanagement.

Wij zetten ons in voor het versterken van veiligheid in onze omgeving. We beperken risico’s waar het kan en bestrijden incidenten waar het moet. De adviseur informatiemanagement die wij zoeken levert hier een sterke bijdrage aan.

Wat ga je doen?

Je zet een stevig fundament neer voor een toekomstbestendige en veilige informatiegestuurde organisatie. Dit moet ertoe bijdragen dat de uitrukorganisatie van de brandweer, de crisisbeheersing en de bedrijfsvoering van betrouwbaar wordt voorzien van informatie die nodig is om het werk goed te kunnen uitvoeren. Je bent daarmee de aanjager en regisseur om de ontwikkelagenda voor de informatievoorziening samen met collega’s verder vorm te geven en tot resultaat te brengen.

Speerpunten zijn onder andere:

  • Het realiseren van informatiebeleid, documentenbeleid en het doorontwikkelen van dashboards;
  • Verder inrichten van de informatie-organisatie en je geeft gevraagd en ongevraagd advies op alle niveaus (operationeel, tactisch, strategisch);
  • Ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie heb je goed in beeld en vertaal je naar initiatieven voor de organisatie;
  • Je gaat actief op zoek naar interne en externe samenwerking om de informatievoorziening van de organisatie te versterken;
  • Je verbindt programma’s, projecten en dagelijkse activiteiten uit de informatieagenda;
  • Je bent procesverantwoordelijk voor informatieveiligheid en dit heeft dan ook jouw bijzondere aandacht.

Je maakt deel uit van team Staf en Beleid waarin je dagelijks samenwerkt met informatiespecialisten. Daarnaast werk je nauw samen met diverse vakspecialisten uit andere teams, waaronder I&A, Veiligheidsbureau, Incidentbestrijding en de brandweer. Ook bouw je aan een natuurlijke samenwerking met GGD IJsselland op informatiegebied.

Wat vragen we?

Je bent een stevige, proactieve en gepassioneerde kwartiermaker en hebt ruime kennis van en ervaring met informatievraagstukken. Bij thema’s als bijvoorbeeld informatiebeheer, data/informatiegestuurd werken, informatieveiligheid heb je meteen een concreet beeld. Ervaring met processen en procesverbeteringen is een vereiste. Als strategisch denker begrijp je hoe je strategische doelen ondersteunt met informatiemanagement en weet je tegelijkertijd het verband te leggen met de dagelijkse praktijk. Je beschikt over een flinke dosis natuurlijk vermogen om zaken in beweging te krijgen en laat je niet snel uit het veld slaan. Als verbinder ben je een stevige gesprekspartner voor je omgeving. Je weet koers uit te zetten en te houden in een hectische omgeving. Je hebt hart voor veiligheid en je raakt niet van slag door een crisis, ook niet als je dag er daardoor ineens heel anders uitziet.

Daarnaast:

  • Heb je hbo+/universitair werk- en denkniveau en bij voorkeur een bedrijfskundige of bestuurskundige achtergrond;
  • Relevante werkervaring, bij voorkeur bij een vergelijkbare (overheids)organisatie;
  • Heb je kennis van en ervaring met informatievraagstukken;
  • Heb je uitstekende verbindende vaardigheden: je bent in staat om op alle niveaus de organisatie mee te krijgen in de benodigde vaardigheden;
  • Heb je ervaring met processen en procesverbeteringen;
  • Ben je strategisch en analytisch. Ook ben je organisatorisch sterk en je kun prioriteiten stellen/voorstellen;
  • Ben je resultaatgericht en daadkrachtig, je hebt overtuigingskracht;
  • Zijn uitstekende communicatieve vaardigheden vanzelfsprekend, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Heb je affiniteit met het publieke domein.

Wat bieden we?

Veiligheidsregio IJsselland is een veelzijdige organisatie die zich kenmerkt door een informele en open sfeer gericht op samenwerken. We bieden een uitdagende functie waarin de doorontwikkeling van informatiemanagement centraal staat.

Je aanstelling is in principe voor twee jaar. Hierna wordt gekeken of en hoe de functie wordt gecontinueerd. De functie wordt marktconform beloond op basis van het functieboek HR21. We bieden prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, sportfaciliteiten, ruimte en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en work-life balance door middel van programma’s op het gebied van vitaliteit en gezondheid, betaald ouderschapsverlof, bestedingsruimte in verlof en toelagen op basis van een individueel keuzebudget.

Interesse?

Dan nodigen we je uit om vóór 19 mei 2021 te solliciteren. De werving- en selectieprocedure wordt begeleidt door Brederijn 3.0. Je kunt solliciteren door je CV en motivatiebrief te uploaden via deze link. Een assessment maakt in de selectiefase onderdeel uit van de procedure. We vragen je, als je geselecteerd bent, een Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen.

Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Robert van Vlijmen, adviseur van Brederijn 3.0. Robert is bereikbaar via telefoonnummer 06 – 13 24 72 25.

Handig om te weten: de eerste gesprekken vinden plaats op 27 mei 2021 bij Brederijn 3.0. Een eventueel vervolggesprek bij Veiligheidsregio IJsselland is gepland op 31 mei 2021. De gesprekken met de benoemings- en adviescommissie staan gepland op 23 juni 2021. De gesprekken kunnen plaatsvinden door middel van videobellen.

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00