Door naar de hoofd inhoud

Specialist relatiebeheer

4 juni 2024

Bouwen aan relaties, informatie beschikbaar stellen en risico’s ontleden: als specialist relatiebeheer focus jij je op de ontwikkeling van ons Veiligheidsinformatieknooppunt.

In ons Veiligheidsinformatieknooppunt (VIK) maken we informatie beschikbaar over mogelijke veiligheidsrisico’s voor onze regio. Als specialist relatiebeheer sla je een brug tussen informatie en relaties met als doel: mogelijke risico’s in beeld brengen.

Wat je doet

In het VIK komen collega’s en inhoudelijke experts samen om informatie te verzamelen, scenario’s uit te werken en databronnen te ontsluiten. Jij gaat als specialist relatiebeheer aan de slag met het ontleden van risico’s. Hiervoor is het verbinden van de juiste mensen, organisaties en techniek onmisbaar. Met je team lever je informatieproducten over (mogelijke) risico’s zodat onze regio zich kan voorbereiden en keuzes kan maken waar we onze krachten op inzetten.

Je brengt vanuit je – continu uitbreidende – netwerk in kaart wie er allemaal betrokken kunnen zijn, je begeleidt sessies om risico’s te analyseren en zorgt voor de verbinding met informatiespecialisten. Die specialisten zorgen voor het ontsluiten van de nodige informatiebronnen. Deze expertise hoef jij niet zelf in huis te hebben, maar je werkt wel veel samen met collega’s zoals data engineers. Het VIK is binnen onze organisatie nog vrij jong. De basis staat, nu is het tijd om verder te bouwen.

Wie je bent

Je bent zowel analytisch als verbindend ingesteld. Je begeleidt het proces om risico’s te vertalen naar elementen die van invloed zijn op die risico’s. Jij achterhaalt samen met anderen welke informatie nodig is en waar je deze vandaan kan halen. Je pakt hierin een natuurlijke regierol. En waar nodig betrek je inhoudelijk experts – in en extern – om hierbij te helpen. Met je team weet je een containerbegrip als ‘een risico’ te vertalen naar concrete acties, zowel intern als extern.

Waar je aan de slag gaat

Als Veiligheidsregio IJsselland werken wij samen aan de veiligheid voor ruim 500.000 inwoners en bedrijven van 11 gemeenten. Onze organisatie bestaat uit de brandweer, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio (GHOR). Met ongeveer 300 medewerkers en 800 brandweervrijwilligers dragen wij bij aan een veilige regio. Bij een brand in dichte binnenstad, een vluchtelingencrisis, een pandemie of ander groot incident, bundelen we onze krachten en pakken we de regie om het op te lossen. Meer weten over Veiligheidsregio IJsselland? Lees hier meer over onze organisatie.

Het leuke aan werken bij de veiligheidsregio, is dat je kunt kiezen om een positie te vervullen in onze crisisorganisatie. Naast je normale baan krijg je de kans om andere taken te vervullen. Denk aan data analyseren, communiceren over het incident, mensen helpen bij opvang of iets heel anders waarbij je letterlijk dicht op het vuur zit. Zo wordt jouw werk nog gevarieerder. Benieuwd hoe het is om naast je ‘normale werk’ ook een crisisfunctie te hebben? Lees dan het verhaal van Yorick of van onze andere collega’s.

Wat we bieden

Wij bieden je een uitdagende functie voor 36 uur per week waarbij jouw werk direct impact heeft op de veiligheid van meer dan 500.000 mensen. Jouw aanstelling is in eerste instantie voor één jaar. Hierna behoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden. Het salaris wordt –afhankelijk van opleiding en ervaring- vastgesteld in functionele schaal 10 volgens de CAR-UWO VR’s (minimaal € 3.365,- en maximaal € 5.034,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). De functie heet formeel medewerker beleidsadvisering B met de daarbij behorende HR21 normfunctie medewerker ontwikkeling III.

Werken bij Veiligheidsregio IJsselland betekent dat je een bijdrage levert aan een veilige en gezonde samenleving. We zijn veelzijdig, dynamisch, informeel, volop in ontwikkeling en flexibel. Dat zie je ook terug in de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:

  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken;
  • Ruime reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer;
  • Individueel keuzebudget van 18,63%;
  • Bekijk nog meer voordelen op de pagina arbeidsvoorwaarden.

Jouw hoofdstuk bij onze organisaties schrijf je zelf. Er zijn namelijk volop mogelijkheden voor ontwikkeling van je talenten en persoonlijke groei. Daarnaast vinden we een goede balans tussen werk en privé heel belangrijk. Voorbeelden zijn: programma’s op het gebied van vitaliteit en gezondheid, sportfaciliteiten op het werk en uitgebreide opleidingsmogelijkheden.

Iets voor jou?

Solliciteer voor donderdag 20 juni 2024 via onderstaand formulier. Heb je vragen of wil je eerst kennismaken met een collega? Neem dan gerust contact op met Elnathan van Dijk per mail via e.van.dijk@vrijsselland.nl of telefonisch via 06 – 41367729. Elnathan is jouw directe collega. Hij kan je alles vertellen over het werk, de organisatie en het team. Twijfel je of deze functie en de organisatie bij jou past? Je bent van harte welkom om met hem een kop koffie te drinken, terwijl hij al jouw vragen beantwoordt en vertelt over de functie en de organisatie.

Handig om te weten: de sollicitatiegesprekken plannen we op dinsdag 16 juli 2024. Houd daar alvast rekening mee in je agenda. Als je uiteindelijk onze nieuwe collega wordt, vragen we je om een VOG – Verklaring Omtrent Gedrag.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieformulier specialist relatiebeheer

Naam(Vereist)
Sleep bestanden hierheen of
Toegestane bestandstypen: docx, jpg, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 32 MB.
    Upload hier jouw motivatiebrief en CV. Het is mogelijk om meerdere bestanden te uploaden.
    Plaats hier eventueel jouw opmerking.
    Hoe ben je bij deze vacature gekomen
    We zijn benieuwd waar je deze vacature bent tegengekomen. Zou je daarom deze vraag willen beantwoorden?

    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.