Twee informatiemanagers

Wij zetten ons in voor het versterken van veiligheid in de lokale samenleving. We beperken risico’s waar het kan en bestrijden incidenten waar het moet. Voor ons werk is snelle beschikbaarheid van informatie essentieel. Dit vraagt om digitalisering en efficiënte verwerking van informatie, maar ook meer zaak- en datagericht werken.

De functie informatiemanager

Als adviseur informatievoorziening versterk je medewerkers en managers in het neerzetten van professionele informatievoorziening die klaar is voor de toekomst. Wij zoeken één informatiemanager voor het verder ontwikkelen van informatievoorziening in de processen van de hele organisatie. De werkzaamheden van de andere informatiemanager zijn tijdelijk, voor de periode van een jaar en richten zich op het realiseren van een aantal projecten op het terrein van onder andere datagericht werken, zaakgericht werken en het ontwikkelen van business intelligence voor de brandweer.

Wat vragen wij?

Je hebt een gerichte HBO+ of WO opleiding afgerond, bijvoorbeeld op het gebied van informatiemanagement of bedrijfskunde en hebt de nodige werkervaring opgedaan. Je bent bekend met wet- en regelgeving voor gegevensbescherming of je bent bereid deze kennis op korte termijn op te doen. Voor de structurele functie zoeken we iemand die ook bereid is om een nevenfunctie te vervullen in de crisisorganisatie van Veiligheidsregio IJsselland.

Wat ga je doen?

In jouw rol analyseer en bewaak je de inhoud, heb je het overzicht van projecten en initiatieven op het gebied van informatiemanagement en treed je ook op als projectleider. Je werkt vraaggericht, creëert draagvlak en neemt initiatief vanuit je deskundigheid op zowel tactisch, strategisch als operationeel niveau. Abstracte ideeën en plannen weet je om te zetten naar concrete acties. Je weet precies hoe je informatiestromen binnen Veiligheidsregio IJsselland inricht en steeds verder ontwikkelt.  Daarnaast weet je hoe informatie vindbaar en toegankelijk is op een gebruiksvriendelijke en veilige manier. Je werkt hierin nauw samen met het team Informatie&Automatisering. Om draagvlak en gevoel van urgentie te creëren, beschik je over uitstekende adviesvaardigheden. Je bent omgevingssensitief, staat stevig in je schoenen en kunt overtuigen met gezag.

Wat bieden wij?

Beide informatiemanagers krijgen in eerste instantie een tijdelijke aanstelling voor één jaar. Inzet via een door ons geselecteerd payrollbedrijf plaatsvinden behoort tot de mogelijkheden. De projectmatige werkzaamheden stoppen na dit jaar. Voor de structurele functie is er uitzicht op een vaste aanstelling bij Veiligheidsregio IJsselland.

Het salaris wordt –afhankelijk van opleiding en ervaring vastgesteld in aanloopschaal 10 of functionele schaal 11 volgens de CAR-UWO (minimaal € 2.795,- en maximaal € 4.859,- bruto per maand bij 36 uren werken). Als je beschikbaarheidsdiensten gaat draaien voor de nevenfunctie dan ontvang je daar een toelage voor.

Is je interesse gewekt?

Stuur je motivatiebrief en CV vóór 28 april 2018 naar sollicitatie@vrijsselland.nl t.a.v. Miranda van den Brink, adviseur HRM. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Henk Schreuders, manager Staf & Beleid, h.schreuders@vrijsselland.nl of 06-100 57 437. Kijk ook eens op de website. Bij indiensttreding overleg je een Verklaring Omtrent Gedrag. Handig om te weten: de sollicitatiegesprekken zijn op donderdag 3 mei 2018.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00