Door naar de hoofd inhoud

Jaaroverzicht GHOR inzetten 2020

Incident met auto's op snelweg N50

2020 ligt inmiddels achter ons. Een jaar om nooit te vergeten. 2020 stond in het teken van de coronacrisis; een crisis van ongekend formaat. Maar naast deze crisis hebben we het afgelopen jaar ook weer andere, verschillende kleine en grotere incidenten gehad waar we als GHOR-organisatie bij zijn ingezet.

Zowel mono- als multidisciplinaire inzetten en verschillende type incidenten, van maatschappelijke onrust en psychosociale hulpverlening tot aan verscheidene grote branden en voorbereiding op dreigende situaties. We hebben alle inzetten verwerkt in een jaaroverzicht waarin je kunt zien hoeveel en wat voor soort GHOR-inzetten we hebben gehad, maar ook met wie we hebben samengewerkt.

Deze inzetten hebben we geƫvalueerd: wat ging goed en waar zijn we trots op? Waar zitten verbeteringen of kan het anders? Waar het kon, hebben we evaluatiepunten meteen opgepakt. Andere punten kosten meer tijd, maar ook daar zijn we mee bezig.

De rode draad

De rode draad, de leerpunten waar we ons in 2021 op focussen, vind je ook terug in het jaaroverzicht. De leerpunten pakken we op door ze onder andere op te nemen in het OTO-programma, we bespreken ze in onze operationele overleggen en we verwerken ze in de werkwijze van onze crisisorganisatie.

Meer weten?

Nog meer weten over ons team? Lees dan hier verder.