Snel alarmeren en informeren

Bij een incident of een crisis in jouw buurt gebruiken we verschillende manieren om je te alarmeren en te informeren. De wijze waarop is afhankelijk van het incident. Bij een grote brand gaan de hulpdiensten bijvoorbeeld deur aan deur om te checken of je al gevlucht bent voor het gevaar of om je te helpen vluchten.

In samenspraak met een communicatieadviseur bepalen we de aanpak die het beste past bij het incident. Zo kunnen we besluiten om voor een bepaald gebied (waar bijvoorbeeld de rook naartoe waait) een NL-Alert te versturen, de sirenes aan te zetten of te kiezen voor Twitter of Facebook. Ook kunnen we een speciale pagina op www.vrijsselland.nl, of de website van de gemeente waar het incident is, online zetten waar de informatie verzameld wordt. Daarnaast staan onze woordvoerders de media te woord, waardoor je via verschillende kanalen goed geïnformeerd blijft. In de meest extreme situatie kan RTV Oost dienen als rampenzender.

Wat kun je zelf doen?

Wil je direct informatie bij een noodsituatie?  Activeer dan NL-Alert te op je telefoon. Daarnaast kun je Veiligheidsregio IJsselland volgen via sociale media (Twitter, Facebook en Instagram)  en de frequentie van RTV Oost (99.4 Mhz en 97.9 Mhz) instellen op je (auto)radio. Via Veilig Leven lees je meer per specifieke crisis over wat jij en de overheid kunnen doen.

Veiligheidsregio IJsselland

E: info@vrijsselland.nl
T: 088 - 119 70 00